5 Tips voor het maken van de beste onderwerpregel

Het eerste wat iemand in een e-mail ziet, is het onderwerp. Dit is je enige kans om de klant te overtuigen dat hij deze mail moet openen.

Uit onderzoek van Baydin, een e-mail management service, blijkt dat 48% van de dagelijks binnenkomende mail gelijk wordt verwijderd. Door de enorme hoeveelheid mail die in de inbox komt, wordt de inhoud van de onderwerpregel steeds belangrijker. Deze onderwerpregel is je eerste en enige kans om een eerste indruk te maken. De ontvanger van de mail moet bij jouw mail stoppen en moet deze gelijk willen openen.

Hoe moet deze onderwerpregel er dan uitzien? Hoe lang is de tekst? Is het persoonlijk of zakelijk? En wat wil je bereiken met deze regel? Helaas zijn hier geen vaste antwoorden voor. Het is voor een deel kunst en voor een deel wetenschap. Oftewel CREATIVITEIT!! We hebben wel 5 tips om toch de juiste onderwerpregel te kunnen maken:

1..Wat zijn de verwachtingen van de lezer? Verzamel deze!

Probeer jezelf te verplaatsen in de lezer. Weet wat zijn/haar verwachtingspatroon is, wat hij wil en vooral wat hij niet wil. De lezer krijgt tegenwoordig zoveel spam in zijn mailbox dat als je de verkeerde tekst in de onderwerpregel zet, dit tot teleurstelling en boosheid bij de lezer leidt. Is je onderwerpregel juist en voldoet deze aan het verwachtingspatroon van de lezer, dan zal het openingspercentage hierdoor veel hoger zijn.

Volgens onderzoek blijkt dat een duidelijke onderwerpregel 541% meer clicks heeft dan een slimme onderwerpregel. “De beste onderwerpregel zegt wat er in de mail staat, en de slechtste verkoopt wat in de mail staat”.

 2..Voorkom het gebruik van deze 3 woorden.

Welke woorden moet je nu wel en welke moet je juist niet gebruiken in je onderwerpregel? Veelal wordt er gedacht dat het woord ‘gratis’ ervoor zorgt dat je mail in de ongewenste e-mail box terechtkomt. Uit een onderzoek van MailChimp (gebaseerd op meer dan 200 miljoen e-mails) is naar voren gekomen dat de onderstaande 3 woorden zeker niet gebruikt moeten worden in je onderwerpregel (en wat denk je … ‘gratis’ valt niet onder deze 3 woorden):

  1. Help (2,5% opent de mail als “help” in een zin staat)
  2. Korting (1,9% opent de mail)
  3. Herinnering (0,5% opent de mail)

Welke inhoud moet de onderwerpregel dan wel hebben?

  • Relevantie (bv nieuwsbrief, wekelijkse update)
  • Overtuigend (bv feest, uitverkoop, gratis)
  • Specifieke tijd (bv dag, weekend, uren)

Het is trouwens niet zo dat 1 bepaald woord ervoor zorgt dat je in de ongewenste e-mail box terechtkomt. Vaak is het de inhoud van de onderwerpregel die hier de oorzaak van is. Kortom, kies je woorden zorgvuldig.

3..Locatie en persoonlijk.

Volgens een onderzoek van Econsultancy is in 94% van de gevallen bij het doen van zaken, personalisering het belangrijkste voor nu en voor de toekomst. Echter, te veel personalisering in een e-mail kan ook weer averechts werken.

  • Gebruik de naam niet in de onderwerpregel. Volgens MailerMailer is het openingspercentage 11,5% als je geen naam gebruikt in de onderwerpregel en slechts 5,2% als je wel een naam gebruikt in de onderwerpregel. Door testen kom je er achter wat de resultaten zijn.
  • Gebruik in je onderwerpregel een locatie. Vermeld bijvoorbeeld de vestiging van uw dealerbedrijf die bij de lezer het dichtst in de buurt ligt. Bijv: Nieuw deze week: bekijk de aanbiedingen bij uw [Naam dealer]. Dit kleine detail zorgt ervoor dat de klant de e-mail als belangrijker acht.

4..Hoe lang is te lang?

Zorg ervoor dat de onderwerpregel nooit langer dan 50 karakters is. Dit vanwege de grote hoeveelheid smartphones dat gebruikt wordt voor het openen van de e-mail.

Maar liefst 79% van de smartphonegebruikers gebruikt de telefoon voor het openen en lezen van hun mail. De meeste smartphones breken de regel af als deze langer is dan 50 karakters. Volgens onderzoek van MailerMailer blijkt dat het openingspercentage het hoogste is bij onderwerpregels die tussen de 4 en 15 karakters bevatten.

5..Zorg dat de lezer actie onderneemt.

De vraag is: weet de lezer ook wat hij moet doen als hij de mail binnenkrijgt? Raakt hij in de war van de onderwerpregel of zorgt deze regel er juist voor dat de lezer precies weet wat hij moet doen?

Door gebruik te maken van bepaalde woorden kun je ervoor zorgen dat de klant actie onderneemt en de mail opent en gaat lezen. Je moet een zin met woorden bedenken die de aandacht van de lezer grijpt en hem actie laat ondernemen. Zorg o.a. dat de woorden een gevoel van tijdsdruk geven aan de lezer. Woorden als ‘belangrijk’ en ‘spoed’ zorgen voor een veel hoger openingspercentage dan normaal. Hoe korter de tijd de lezer heeft om te reageren, des te eerder hij/zij geneigd is om dit te doen.

Hieronder een voorbeeld van een bedrijf dat op 2 manieren een onderwerpregel heeft samengesteld en gemeten: een onderwerpregel met én zonder tijdsdruk. De tijdsdruk zorgde voor een 5,25% hoger openingspercentage.

Onderwerpregel 1: ‘Herfst uitverkoop, gratis verzending’: openingspercentage 9,25%

Onderwerpregel 2: ‘Gratis verzending! Geldig t/m 15-07-2017’: openingspercentage 14,50%

Conclusie:

Jouw woorden zorgen voor het verschil. Zorg dat je de juiste woorden kiest! Om te weten of jouw onderwerpregel werkt, is het belangrijk dat je jouw klanten kent. Elke branche is anders voor wat betreft het prikkelen / triggeren van de klant. Door het uitvoeren van een A/B Test kun je erachter komen wat het beste werkt.

Let wel: er worden dagelijks 1.9 biljoen e-mails verstuurd (zonder spam mails). Wat zorgt ervoor dat jouw mail opvalt bij de klant? Valt de mail niet op dan zal 1 van de andere 200 mails die de klant op een dag krijgt dat wel doen!!

Frans Hoyer | 9 november 2017

Leave a Reply

Features BoxFeatures Box

Shortcodes

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

NEEM CONTACT OP METNEEM CONTACT OP MET

FRANS DE HOYER

KOM IN CONTACT

Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Heeft u een vraag over e-mail marketing of wilt u
graag een afspraak maken? Neem dan contact met ons op .

Telefoon

+31650620606

Nieuwsbrief ontvangen

Mis niets, meld u hier aan

CONTACT OPNEMEN

Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven

WAT WIJ DOENWAT WIJ DOEN

E-MAIL MARKETING AUTOMATION VOOR UW BEDRIJF

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor uw bedrijf. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

E-MAIL

Hoe blijft u in contact met uw klanten? Wilt u als bedrijf meer traffic en omzet? Zonder dat u er veel werk aan heeft en vooral zonder grote investeringen?

 

> Lees verder

DE REDEN

Wij begrijpen dat het voor u vaak een hele klus is om een e-mailnieuwsbrief zelf op te stellen. Dit kan vanwege verschillende redenen: u heeft er de tijd niet voor, geen affiniteit met e-mail marketingsystemen, of u wilt gewoon dat het werkt zonder dat u er zelf iets aan hoeft te doen. Daarom nemen wij u het werk uit handen.

Nieuwsbrief opstarten?

Neem dan contact op met Frans de Hoyer eigenaar van GW Management. Graag maak ik een afspraak met u om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.

 

> Neem contact op

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
Dat 47% van de nieuwsbrief ontvangers de e-mail nieuwsbrief opent alleen op basis van het onderwerp.
Dat 68% de e-mail nieuwsbrief als spam aanmerkt puur op basis van op het onderwerp
Dat 99,3% nooit op het linkje klikt: bekijk de e-mail online. Zorg dat uw preheader maximaal wordt gebruikt.
Dat 45% van de bedrijven niets meer van zich laten horen na aanmelding van de e-mail nieuwsbrief.

Samenvatting e-mail marketingSamenvatting e-mail marketing

  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    uniek openingspercentage
  • 0%
    afleveringspercentage
  •  Ontwerp Lay-out en content
  •  E-Mails verzamelen Inschrijfmodules
  •  Combineren Alle tools die beschikbaar zijn
  •  Leads generen Zodat u verder kunt
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1991, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. 

GW MANAGEMENT

Content

Wij verzorgen de content voor in uw e-mail nieuwsbrief. Uiteraard is uw input ook welkom, dit wordt meegenomen in de e-mail nieuwsbrief.

Landingspagina’s

Geen mogelijkheid om een landingspagina te maken? Geen probleem dat is een standaard dienst. Denk aan inschrijfformulier voor een event.

Perfecte tijdstip

Op het juiste tijdstip de nieuwsbrief afleveren. Is dat om 8.00 uur of is dat om 19.00? Dat is per ontvanger verschillend.
Dus niet als bulk om 17.00.

E-Mail adressen

Door het inrichten van diverse inschrijfmodules worden nieuwe e-mailadressen verzameld. Dit doen we via uw website én via Social media.

Leadgeneratie

Uiteindelijk moet een e-mail nieuwsbrief ook leads of contacten opleveren. Dat doen we o.a. door “wat is mijn auto waard”.

Automatiseren

Data optimalisatie, welke informatie is interessant? Tags en scores worden toegekend. Binnen 48 uur niet geopend? Dan wordt de nieuwsbrief nogmaals verstuurd.

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor uw bedrijf. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

Blijf op de hoogte en ontvang op de laatste dag van de maand onze nieuwsupdate in je mailbox en blijf zo op de hoogte over E-mail Marketing Automation uw bedrijf. We plaatsen 2-3 artikelen per keer in de update.

Meer overMeer over

FRANS DE HOYER
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is eigenaar van GW Management. In 2007 heeft hij GW Management opgestart met als doel auto(dealer)bedrijven te ondersteunen op het gebied van e-mailmarketing in combinatie met social media en websites. 

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1990, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. In september 2007 is hij voor zichzelf begonnen en heeft hij GW Management opgericht.

Wilt u starten met de e-mail nieuwsbrief i.c.m. Marketing Automation, een afspraak maken of een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Voorbeelden zien van de e-mail nieuwbrieven, klik hier

GW MANAGEMENT

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    Uniek openingspercentage
  • 0%
    Afleveringspercentage

Resultaten

01/9/07 - heden2007 - heden

Eigenaar GW Management

E-mail marketing Automation uw bedrijf. Het volledig verzorgen van e-mail marketing voor uw bedrijf.

06/6/06 - 1/9/072006 - 2007

PON AUTOMOTIVE

Occasionmanager voor alle merken binnen PON

01/1/04 - 6/6/062004 - 2006

OCCASION MANAGER

Van Dorst Automotive. Verantwoordelijk voor het gehele occaisonbeleid.

01/6/98 - 1/1/041998 - 2004

OCCASION MANAGER/TRAINER

CRM Used Car management. Dealer ondersteuning op het gebied van Occasion management en geven van trainingen (Taxatie – Management trainingen)

01/9/91 - 1/6/981991 - 1998

VERKOPER NIEUW EN OCCASIONS

Gestart bij Van Beijnum als verkoper, vervolgens bij de ZAM in Zeist occasion verkoper en een jaar bij Volvo Verkerk verkoper nieuw en occasions.

BlogBlog

E-MAIL MARKETING AUTOMATION
Planning en content, gaat dat samen?

Je zou zeggen dat dit goed samen zou moeten gaan. Immers, je hebt een planning en daar omheen creëer je content. En toch gaat het vaak mis: de content is er wel, maar de planning ontbreekt!

Maximaal rendement door samenwerken en combineren

Het lijkt tegenwoordig wel alsof er mensen zijn die echt álles kunnen en overal goed in zijn. Neem bijvoorbeeld een marketing medewerker van een autobedrijf. Er zijn medewerkers die het volgende allemaal kunnen:

Waarom opnieuw inschrijven AVG nieuwsbrief? Of is het een marketing truc?

En toen was 25 mei alweer voorbij… Op de dag zelf liep de mailbox werkelijk vol met e-mails over de nieuwe wetgeving AVG. Mails die gingen over de nieuwe privacy verklaring en wat we allemaal van de klant weten en wat we registreren, maar ook het verzoek “Meld u opnieuw aan voor de nieuwsbrief”. Bij dit laatste kan je je afvragen of dat wel nodig is.

We versturen minder e-mails

Databasevervuiling, daar hebben we het al vaker over gehad. We zien telefoonnummers, websiteadressen tot aan passwords toe in de databases. Nu gaan we alleen een stap verder. We versturen geen e-mailnieuwsbrief meer naar mensen die de nieuwsbrieven al langere tijd (maanden) niet geopend hebben en ook op deze manier in de database geregistreerd staan.

Wat staat er achter de afbeelding?

Je nieuwsbrief is verstuurd en klaar is het. Althans, dat denk je… Maar wist je dat 42% van de ontvangers ‘afbeeldingen downloaden’ uit heeft staan en dat er e-mail accounts zijn (zoals Gmail) die afbeeldingen downloaden standaard uit hebben staan?

Facebook berichten op de timeline

Even snel een Facebook bericht plaatsen is heel gemakkelijk. Dat is het grote voordeel, maar er zit ook een nadeel aan.

Onlangs was het 5 mei, Bevrijdingsdag, en veel bedrijven waren gesloten. Goede aanleiding om zo rond 3 – 4 mei een bericht te plaatsen, of misschien eerder wanneer het uitkomt. Maar wat is dan het nadeel? Wat gaat er mis?

Je komt het nog steeds tegen

Onlangs heb ik weer eens een ‘rondje’ websites gedaan van dealer- en autobedrijven. Dit keer heb ik vooral gekeken naar, u raadt het al, de mogelijkheid tot inschrijven voor de nieuwsbrief. Wat viel er op:

E-mailmarketing en SEO/SEA: kan dat elkaar versterken?

Bedrijven maken tegenwoordig volop gebruik van e-mailmarketing, wat een effectieve manier is om (potentiële) klanten te bereiken. Uiteraard zijn de klanten of websitebezoekers ook te bereiken middels andere online marketing kanalen, zoals Google AdWords (SEA) en Search Engine Optimization (SEO = zoekmachine optimalisatie). 

Wat gaat er vaak mis?
Stel je afwezigheidsassistent in, de vakanties komen eraan

Je gaat met vakantie en hebt de afwezigheidsassistent aangezet. Veel mensen gebruiken de afwezigheidsassistent om te laten weten dat ze tijdelijk niet aanwezig zijn. Helemaal prima, maar heb je wel een duidelijke en klantvriendelijke tekst?

Emojis in de nieuwsbrief

We zien ze nog wel eens voorbijkomen: nieuwsbrieven met daarin emojis. Maar let op: de wijze waarop emojis ondersteund worden hangt af van de e-mailclient, het besturingssysteem en de browser. Emojis zien er daarom niet altijd hetzelfde uit!

Features BoxFeatures Box

Shortcodes

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

NEEM CONTACT OP METNEEM CONTACT OP MET

FRANS DE HOYER

KOM IN CONTACT

Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Heeft u een vraag over e-mail marketing of wilt u
graag een afspraak maken? Neem dan contact met ons op .

Telefoon

+31650620606

Nieuwsbrief ontvangen

Mis niets, meld u hier aan

CONTACT OPNEMEN

Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven

WAT WIJ DOENWAT WIJ DOEN

E-MAIL MARKETING AUTOMATION VOOR UW BEDRIJF

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor uw bedrijf. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

E-MAIL

Hoe blijft u in contact met uw klanten? Wilt u als bedrijf meer traffic en omzet? Zonder dat u er veel werk aan heeft en vooral zonder grote investeringen?

 

> Lees verder

DE REDEN

Wij begrijpen dat het voor u vaak een hele klus is om een e-mailnieuwsbrief zelf op te stellen. Dit kan vanwege verschillende redenen: u heeft er de tijd niet voor, geen affiniteit met e-mail marketingsystemen, of u wilt gewoon dat het werkt zonder dat u er zelf iets aan hoeft te doen. Daarom nemen wij u het werk uit handen.

Nieuwsbrief opstarten?

Neem dan contact op met Frans de Hoyer eigenaar van GW Management. Graag maak ik een afspraak met u om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.

 

> Neem contact op

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
Dat 47% van de nieuwsbrief ontvangers de e-mail nieuwsbrief opent alleen op basis van het onderwerp.
Dat 68% de e-mail nieuwsbrief als spam aanmerkt puur op basis van op het onderwerp
Dat 99,3% nooit op het linkje klikt: bekijk de e-mail online. Zorg dat uw preheader maximaal wordt gebruikt.
Dat 45% van de bedrijven niets meer van zich laten horen na aanmelding van de e-mail nieuwsbrief.

Samenvatting e-mail marketingSamenvatting e-mail marketing

  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    uniek openingspercentage
  • 0%
    afleveringspercentage
  •  Ontwerp Lay-out en content
  •  E-Mails verzamelen Inschrijfmodules
  •  Combineren Alle tools die beschikbaar zijn
  •  Leads generen Zodat u verder kunt
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1991, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. 

GW MANAGEMENT

Content

Wij verzorgen de content voor in uw e-mail nieuwsbrief. Uiteraard is uw input ook welkom, dit wordt meegenomen in de e-mail nieuwsbrief.

Landingspagina’s

Geen mogelijkheid om een landingspagina te maken? Geen probleem dat is een standaard dienst. Denk aan inschrijfformulier voor een event.

Perfecte tijdstip

Op het juiste tijdstip de nieuwsbrief afleveren. Is dat om 8.00 uur of is dat om 19.00? Dat is per ontvanger verschillend.
Dus niet als bulk om 17.00.

E-Mail adressen

Door het inrichten van diverse inschrijfmodules worden nieuwe e-mailadressen verzameld. Dit doen we via uw website én via Social media.

Leadgeneratie

Uiteindelijk moet een e-mail nieuwsbrief ook leads of contacten opleveren. Dat doen we o.a. door “wat is mijn auto waard”.

Automatiseren

Data optimalisatie, welke informatie is interessant? Tags en scores worden toegekend. Binnen 48 uur niet geopend? Dan wordt de nieuwsbrief nogmaals verstuurd.

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor uw bedrijf. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

Blijf op de hoogte en ontvang op de laatste dag van de maand onze nieuwsupdate in je mailbox en blijf zo op de hoogte over E-mail Marketing Automation uw bedrijf. We plaatsen 2-3 artikelen per keer in de update.

Meer overMeer over

FRANS DE HOYER
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is eigenaar van GW Management. In 2007 heeft hij GW Management opgestart met als doel auto(dealer)bedrijven te ondersteunen op het gebied van e-mailmarketing in combinatie met social media en websites. 

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1990, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. In september 2007 is hij voor zichzelf begonnen en heeft hij GW Management opgericht.

Wilt u starten met de e-mail nieuwsbrief i.c.m. Marketing Automation, een afspraak maken of een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Voorbeelden zien van de e-mail nieuwbrieven, klik hier

GW MANAGEMENT

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    Uniek openingspercentage
  • 0%
    Afleveringspercentage

Resultaten

01/9/07 - heden2007 - heden

Eigenaar GW Management

E-mail marketing Automation uw bedrijf. Het volledig verzorgen van e-mail marketing voor uw bedrijf.

06/6/06 - 1/9/072006 - 2007

PON AUTOMOTIVE

Occasionmanager voor alle merken binnen PON

01/1/04 - 6/6/062004 - 2006

OCCASION MANAGER

Van Dorst Automotive. Verantwoordelijk voor het gehele occaisonbeleid.

01/6/98 - 1/1/041998 - 2004

OCCASION MANAGER/TRAINER

CRM Used Car management. Dealer ondersteuning op het gebied van Occasion management en geven van trainingen (Taxatie – Management trainingen)

01/9/91 - 1/6/981991 - 1998

VERKOPER NIEUW EN OCCASIONS

Gestart bij Van Beijnum als verkoper, vervolgens bij de ZAM in Zeist occasion verkoper en een jaar bij Volvo Verkerk verkoper nieuw en occasions.

BlogBlog

E-MAIL MARKETING AUTOMATION
Planning en content, gaat dat samen?

Je zou zeggen dat dit goed samen zou moeten gaan. Immers, je hebt een planning en daar omheen creëer je content. En toch gaat het vaak mis: de content is er wel, maar de planning ontbreekt!

Maximaal rendement door samenwerken en combineren

Het lijkt tegenwoordig wel alsof er mensen zijn die echt álles kunnen en overal goed in zijn. Neem bijvoorbeeld een marketing medewerker van een autobedrijf. Er zijn medewerkers die het volgende allemaal kunnen:

Waarom opnieuw inschrijven AVG nieuwsbrief? Of is het een marketing truc?

En toen was 25 mei alweer voorbij… Op de dag zelf liep de mailbox werkelijk vol met e-mails over de nieuwe wetgeving AVG. Mails die gingen over de nieuwe privacy verklaring en wat we allemaal van de klant weten en wat we registreren, maar ook het verzoek “Meld u opnieuw aan voor de nieuwsbrief”. Bij dit laatste kan je je afvragen of dat wel nodig is.

We versturen minder e-mails

Databasevervuiling, daar hebben we het al vaker over gehad. We zien telefoonnummers, websiteadressen tot aan passwords toe in de databases. Nu gaan we alleen een stap verder. We versturen geen e-mailnieuwsbrief meer naar mensen die de nieuwsbrieven al langere tijd (maanden) niet geopend hebben en ook op deze manier in de database geregistreerd staan.

Wat staat er achter de afbeelding?

Je nieuwsbrief is verstuurd en klaar is het. Althans, dat denk je… Maar wist je dat 42% van de ontvangers ‘afbeeldingen downloaden’ uit heeft staan en dat er e-mail accounts zijn (zoals Gmail) die afbeeldingen downloaden standaard uit hebben staan?

Facebook berichten op de timeline

Even snel een Facebook bericht plaatsen is heel gemakkelijk. Dat is het grote voordeel, maar er zit ook een nadeel aan.

Onlangs was het 5 mei, Bevrijdingsdag, en veel bedrijven waren gesloten. Goede aanleiding om zo rond 3 – 4 mei een bericht te plaatsen, of misschien eerder wanneer het uitkomt. Maar wat is dan het nadeel? Wat gaat er mis?

Je komt het nog steeds tegen

Onlangs heb ik weer eens een ‘rondje’ websites gedaan van dealer- en autobedrijven. Dit keer heb ik vooral gekeken naar, u raadt het al, de mogelijkheid tot inschrijven voor de nieuwsbrief. Wat viel er op:

E-mailmarketing en SEO/SEA: kan dat elkaar versterken?

Bedrijven maken tegenwoordig volop gebruik van e-mailmarketing, wat een effectieve manier is om (potentiële) klanten te bereiken. Uiteraard zijn de klanten of websitebezoekers ook te bereiken middels andere online marketing kanalen, zoals Google AdWords (SEA) en Search Engine Optimization (SEO = zoekmachine optimalisatie). 

Wat gaat er vaak mis?
Stel je afwezigheidsassistent in, de vakanties komen eraan

Je gaat met vakantie en hebt de afwezigheidsassistent aangezet. Veel mensen gebruiken de afwezigheidsassistent om te laten weten dat ze tijdelijk niet aanwezig zijn. Helemaal prima, maar heb je wel een duidelijke en klantvriendelijke tekst?

Emojis in de nieuwsbrief

We zien ze nog wel eens voorbijkomen: nieuwsbrieven met daarin emojis. Maar let op: de wijze waarop emojis ondersteund worden hangt af van de e-mailclient, het besturingssysteem en de browser. Emojis zien er daarom niet altijd hetzelfde uit!