De website is opgeleverd… maar daar stopt het ook vaak

Er worden tegenwoordig veel aanbiedingen gedaan voor het laten maken van een website. Ook wordt er veel over geschreven. Zo zie je met regelmaat ‘kreten’ voorbijkomen als: “Kom bovenaan met een nieuwe website” of “Zorg dat je SEO goed is ingericht”.

We zien het steeds vaker gebeuren… Trots wordt er gemeld dat de nieuwe website live staat en vervolgens gebeurt er niets meer.

Vaak zien we ook dat er direct een (betaalde) Adwords campagne op naam en locatie wordt gestart, zodat de site bovenaan staat. Wanneer de website goed is ingericht staat deze inderdaad op naam en locatie altijd bovenaan. TIP: als je gaat adverteren, doe het dan gericht en op een bepaald onderwerp!

 

SEO (= zoekmachineoptimalisatie)

Zorg dat deze goed is ingericht. Uit onderzoek blijkt dat – op een schaal van 0 tot 100 – er een gemiddelde score van 72 uit komt. Vaak zien we dat de meest simpele zaken gewoonweg niet zijn ingevuld.

Maar SEO gaat verder, het stopt niet bij het opleveren van een website en het doorsturen van de wachtwoorden. Dan begint het pas. Een website moet continu gevoed worden met content. Content die relevant is voor de zoekende klant. Uiteraard nemen occasions een groot gedeelte voor hun rekening wat betreft het verkeer op de site. Maar het gaat verder, je hebt klanten die ook andere informatie willen zien. Men is per slot van rekening op zoek.

 

Content maken of blogs schrijven

Het is er gewoonweg voor zorgen dat er met regelmaat relevante informatie op de site geplaatst wordt. Let op: geschreven voor de bezoeker en niet voor Google! Ga je dus niet in allerlei bochten wringen om teksten te schrijven die voor Google goed staan. Google is zo ‘slim’ geworden dat het begrijpt waar je het over hebt. Zorg er ook voor dat de artikelen onderling met elkaar verbonden zijn, maar dit komt in een volgend artikel over SEO aan de orde.

Kortom, zorg ervoor dat je website up-to-date is en gevoed wordt met nieuwe content. Alleen dan blijft de site actueel en interessant voor jouw bezoeker en Google.

Wil je het uit besteden? Neem dan even contact op.

 

Meld u aan voor onze nieuwsbrief