Een roepende in de woestijn

Zoals je wellicht weet, maken wij e-mailnieuwsbrieven voor auto (dealer)bedrijven. Maar naast het maken van nieuwsbrieven, ben ik zelf ook lid van verschillende e-mailnieuwsbrieven. Van de een krijg ik met vaste regelmaat de nieuwsbrief en van de ander zie ik nooit wat. Eén ding dat telkens weer opvalt – en waar ik het al vaker over heb gehad – zijn de afbeeldingen in de nieuwsbrief.

Wanneer je afbeeldingen in je nieuwsbrief plaatst zijn er 3 belangrijke punten waar je op moet letten:

  1. Plaats géén tekst of Call to Action in de afbeelding.
  2. Afbeeldingen mogen niet te zwaar zijn (kb i.p.v. mb).
  3. Zorg voor een Alt-tekst achter de afbeelding.

Deze punten zal ik hieronder verder uitleggen aan de hand van een voorbeeld (deze nieuwsbrief heb ik onlangs zelf ontvangen).

 

Zoals bekend heeft 42% van de ontvangers de optie ‘afbeeldingen downloaden’ uit staan. Binnen Outlook bijvoorbeeld staat e.e.a. zó ingesteld dat afbeeldingen standaard zijn geblokkeerd wanneer de berichten worden gedownload. De ontvanger moet zelf een handeling verrichten om de afbeelding te kunnen zien.

In het voorbeeld hieronder zie je dan ook een groot wit vlak met alléén een actieregel.

Wat is hier de boodschap? Wat wil dit bedrijf duidelijk maken? Omdat er geen Alt-tekst is, wordt de boodschap pas duidelijk op het moment dat ik zelf de afbeelding download.

En wat blijkt, er zijn zelfs twee acties. Ook hier staat alle tekst én de Call to Action (de button) in de afbeelding!

 

Nogmaals, haal de tekst uit de afbeelding en maak een button die inbox proof is. Dit vergroot de kans dat er daadwerkelijk meer kliks gaan komen.

 

TIP 1: Zorg dat er een Alt-tekst zichtbaar is. In het geval van bovengenoemd voorbeeld kan je denken aan “De Wisseldag komt eraan” en “Maak een afspraak voor de wintercheck”.

TIP 2: Zorg voor een HTML button die altijd zichtbaar is.

Voordelen:

  1. Je bespaart tijd, je bent namelijk minder tijd kwijt aan het maken van afbeeldingen.
  2. Je hebt meer kliks naar je afspraak module.
  3. En zeker niet onbelangrijk: je neemt de klant serieus.

Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven.

Frans Hoyer | 8 november 2018

Leave a Reply

Features BoxFeatures Box

Shortcodes

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

NEEM CONTACT OP METNEEM CONTACT OP MET

FRANS DE HOYER

KOM IN CONTACT

Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Heeft u een vraag over e-mail marketing of wilt u
graag een afspraak maken? Neem dan contact met ons op .

Telefoon

+31650620606

Nieuwsbrief ontvangen

Mis niets, meld u hier aan

CONTACT OPNEMEN

Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven

WAT WIJ DOENWAT WIJ DOEN

E-MAIL MARKETING AUTOMATION VOOR UW BEDRIJF

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor uw bedrijf. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

E-MAIL

Hoe blijft u in contact met uw klanten? Wilt u als bedrijf meer traffic en omzet? Zonder dat u er veel werk aan heeft en vooral zonder grote investeringen?

 

> Lees verder

DE REDEN

Wij begrijpen dat het voor u vaak een hele klus is om een e-mailnieuwsbrief zelf op te stellen. Dit kan vanwege verschillende redenen: u heeft er de tijd niet voor, geen affiniteit met e-mail marketingsystemen, of u wilt gewoon dat het werkt zonder dat u er zelf iets aan hoeft te doen. Daarom nemen wij u het werk uit handen.

Nieuwsbrief opstarten?

Neem dan contact op met Frans de Hoyer eigenaar van GW Management. Graag maak ik een afspraak met u om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.

 

> Neem contact op

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
Dat 47% van de nieuwsbrief ontvangers de e-mail nieuwsbrief opent alleen op basis van het onderwerp.
Dat 68% de e-mail nieuwsbrief als spam aanmerkt puur op basis van op het onderwerp
Dat 99,3% nooit op het linkje klikt: bekijk de e-mail online. Zorg dat uw preheader maximaal wordt gebruikt.
Dat 45% van de bedrijven niets meer van zich laten horen na aanmelding van de e-mail nieuwsbrief.

Samenvatting e-mail marketingSamenvatting e-mail marketing

  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    uniek openingspercentage
  • 0%
    afleveringspercentage
  •  Ontwerp Lay-out en content
  •  E-Mails verzamelen Inschrijfmodules
  •  Combineren Alle tools die beschikbaar zijn
  •  Leads generen Zodat u verder kunt
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1991, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. 

GW MANAGEMENT

Content

Wij verzorgen de content voor in uw e-mail nieuwsbrief. Uiteraard is uw input ook welkom, dit wordt meegenomen in de e-mail nieuwsbrief.

Landingspagina’s

Geen mogelijkheid om een landingspagina te maken? Geen probleem dat is een standaard dienst. Denk aan inschrijfformulier voor een event.

Perfecte tijdstip

Op het juiste tijdstip de nieuwsbrief afleveren. Is dat om 8.00 uur of is dat om 19.00? Dat is per ontvanger verschillend.
Dus niet als bulk om 17.00.

E-Mail adressen

Door het inrichten van diverse inschrijfmodules worden nieuwe e-mailadressen verzameld. Dit doen we via uw website én via Social media.

Leadgeneratie

Uiteindelijk moet een e-mail nieuwsbrief ook leads of contacten opleveren. Dat doen we o.a. door “wat is mijn auto waard”.

Automatiseren

Data optimalisatie, welke informatie is interessant? Tags en scores worden toegekend. Binnen 48 uur niet geopend? Dan wordt de nieuwsbrief nogmaals verstuurd.

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor uw bedrijf. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

Blijf op de hoogte en ontvang op de laatste dag van de maand onze nieuwsupdate in je mailbox en blijf zo op de hoogte over E-mail Marketing Automation uw bedrijf. We plaatsen 2-3 artikelen per keer in de update.

Meer overMeer over

FRANS DE HOYER
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is eigenaar van GW Management. In 2007 heeft hij GW Management opgestart met als doel auto(dealer)bedrijven te ondersteunen op het gebied van e-mailmarketing in combinatie met social media en websites. 

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1990, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. In september 2007 is hij voor zichzelf begonnen en heeft hij GW Management opgericht.

Wilt u starten met de e-mail nieuwsbrief i.c.m. Marketing Automation, een afspraak maken of een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Voorbeelden zien van de e-mail nieuwbrieven, klik hier

GW MANAGEMENT

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    Uniek openingspercentage
  • 0%
    Afleveringspercentage

Resultaten

01/9/07 - heden2007 - heden

Eigenaar GW Management

E-mail marketing Automation uw bedrijf. Het volledig verzorgen van e-mail marketing voor uw bedrijf.

06/6/06 - 1/9/072006 - 2007

PON AUTOMOTIVE

Occasionmanager voor alle merken binnen PON

01/1/04 - 6/6/062004 - 2006

OCCASION MANAGER

Van Dorst Automotive. Verantwoordelijk voor het gehele occaisonbeleid.

01/6/98 - 1/1/041998 - 2004

OCCASION MANAGER/TRAINER

CRM Used Car management. Dealer ondersteuning op het gebied van Occasion management en geven van trainingen (Taxatie – Management trainingen)

01/9/91 - 1/6/981991 - 1998

VERKOPER NIEUW EN OCCASIONS

Gestart bij Van Beijnum als verkoper, vervolgens bij de ZAM in Zeist occasion verkoper en een jaar bij Volvo Verkerk verkoper nieuw en occasions.

BlogBlog

E-MAIL MARKETING AUTOMATION
De nieuwsbrief is verstuurd en dan…

Dan begint het wachten op de resultaten. Je ziet vervolgens dat maar 20% – 25% de nieuwsbrief heeft geopend, wat geheel volgens het landelijk gemiddelde is. Toch baal je hier van.

Een roepende in de woestijn

Zoals je wellicht weet, maken wij e-mailnieuwsbrieven voor auto (dealer)bedrijven. Maar naast het maken van nieuwsbrieven, ben ik zelf ook lid van verschillende e-mailnieuwsbrieven. Van de een krijg ik met vaste regelmaat de nieuwsbrief en van de ander zie ik nooit wat.

Occasions in de e-mailnieuwsbrief

Regelmatig zie ik occasions staan in de e-mailnieuwsbrieven van de bedrijven die ik volg. Prima om deze in de nieuwsbrief te zetten, maar wat mij wel opvalt is hoe de occasion vaak omschreven staat. Zie dit voorbeeld:

De 5 belangrijkste E-mail Marketing Statistieken

In de digitale wereld is e-mailmarketing trending. Maar wil je ook het succes van je e-mailnieuwsbrieven kunnen meten, dan moet je de Top 5 Belangrijkste E-mailmarketing Statistieken kennen. Een overzicht en een korte uitleg van de Top 5:

Ook voor e-mailnieuwsbrieven geldt: less is more

Letterlijk betekent dit: “minder is meer”, of ook wel “hoe simpeler, hoe beter”. Binnen e-mailmarketing wordt hier weinig over nagedacht lijkt het wel.

We willen het allemaal maar…, deel 2

Onlangs heb ik een artikel geschreven over het gebruik van de verschillende social media platforms door bedrijven, en dan met name Apps. Dit keer wil ik stilstaan bij het gebruik van Facebook, LinkedIn en Instagram. Al deze platforms worden ingezet door autobedrijven en dealerbedrijven. Waarom eigenlijk?

Kansen creëren door te combineren

Dit keer schrijf ik eens niet over e-mailmarketing, maar over LinkedIn. En dan met name over het LinkedIn profiel, dus het visitekaartje van jezelf (en uiteindelijk ook van het bedrijf).

We willen het allemaal, maar…

Een app, Instagram, Facebook, alle verkopers een LinkedIn profiel én een super website. We willen (en meestal ook hebben) ze allemaal, maar vaak gaat het ook mis. Waarom? De verschillende platforms worden niet goed gebruikt.

Kan de klant zich gemakkelijk aanmelden?

Zoals altijd, ga ik bij dealerbedrijven actief op zoek of ik mij kan aanmelden voor de nieuwsbrief. Zo ook deze keer. Ik werd getriggerd doordat het bedrijf mij ging volgen op Instagram.

Hoe toegankelijk is je e-mailnieuwsbrief?

Er wordt veel geschreven over e-mailmarketing. Maar hoe zit het eigenlijk met de toegankelijkheid van e-mailnieuwsbrieven? Geen lezer zit te wachten op ellenlange teksten, een vreemde uitlijning en allerlei ‘toeters en bellen’ in de nieuwsbrief.

Goede content, hoe komen jullie daaraan?

Deze vraag wordt ons vaak gesteld op het moment dat we in gesprek zijn met een potentiële klant. Eigenlijk is het niet zo moeilijk om aan goede content voor je nieuwsbrief te komen. Er zijn verschillende manieren om aan interessante items te komen.

Hoe ‘zwaar’ mag een e-mailnieuwsbrief zijn?

Het is belangrijk ervoor te zorgen dat je e-mailnieuwsbrief niet te groot is als deze verstuurd wordt. Zo breekt bijvoorbeeld Gmail in een aantal gevallen de e-mail af wanneer deze groter is dan 115kB.

Terugblik E-mail Summit 2018

Een keer per jaar vindt in juni het congres ‘E-mail Summit’ plaats waar de laatste trends en cases op het gebied van e-mailmarketing worden besproken tijdens diverse workshops. Uiteraard was ik ook dit jaar weer aanwezig om nieuwe ideeën op te doen en gedurende de dag heb ik verschillende punten opgeschreven die mij opvielen.

Planning en content, gaat dat samen?

Je zou zeggen dat dit goed samen zou moeten gaan. Immers, je hebt een planning en daar omheen creëer je content. En toch gaat het vaak mis: de content is er wel, maar de planning ontbreekt!

Maximaal rendement door samenwerken en combineren

Het lijkt tegenwoordig wel alsof er mensen zijn die echt álles kunnen en overal goed in zijn. Neem bijvoorbeeld een marketing medewerker van een autobedrijf. Er zijn medewerkers die het volgende allemaal kunnen:

Waarom opnieuw inschrijven AVG nieuwsbrief? Of is het een marketing truc?

En toen was 25 mei alweer voorbij… Op de dag zelf liep de mailbox werkelijk vol met e-mails over de nieuwe wetgeving AVG. Mails die gingen over de nieuwe privacy verklaring en wat we allemaal van de klant weten en wat we registreren, maar ook het verzoek “Meld u opnieuw aan voor de nieuwsbrief”. Bij dit laatste kan je je afvragen of dat wel nodig is.

We versturen minder e-mails

Databasevervuiling, daar hebben we het al vaker over gehad. We zien telefoonnummers, websiteadressen tot aan passwords toe in de databases. Nu gaan we alleen een stap verder. We versturen geen e-mailnieuwsbrief meer naar mensen die de nieuwsbrieven al langere tijd (maanden) niet geopend hebben en ook op deze manier in de database geregistreerd staan.

Wat staat er achter de afbeelding?

Je nieuwsbrief is verstuurd en klaar is het. Althans, dat denk je… Maar wist je dat 42% van de ontvangers ‘afbeeldingen downloaden’ uit heeft staan en dat er e-mail accounts zijn (zoals Gmail) die afbeeldingen downloaden standaard uit hebben staan?

Facebook berichten op de timeline

Even snel een Facebook bericht plaatsen is heel gemakkelijk. Dat is het grote voordeel, maar er zit ook een nadeel aan.

Onlangs was het 5 mei, Bevrijdingsdag, en veel bedrijven waren gesloten. Goede aanleiding om zo rond 3 – 4 mei een bericht te plaatsen, of misschien eerder wanneer het uitkomt. Maar wat is dan het nadeel? Wat gaat er mis?

Je komt het nog steeds tegen

Onlangs heb ik weer eens een ‘rondje’ websites gedaan van dealer- en autobedrijven. Dit keer heb ik vooral gekeken naar, u raadt het al, de mogelijkheid tot inschrijven voor de nieuwsbrief. Wat viel er op:

E-mailmarketing en SEO/SEA: kan dat elkaar versterken?

Bedrijven maken tegenwoordig volop gebruik van e-mailmarketing, wat een effectieve manier is om (potentiële) klanten te bereiken. Uiteraard zijn de klanten of websitebezoekers ook te bereiken middels andere online marketing kanalen, zoals Google AdWords (SEA) en Search Engine Optimization (SEO = zoekmachine optimalisatie). 

Wat gaat er vaak mis?
Stel je afwezigheidsassistent in, de vakanties komen eraan

Je gaat met vakantie en hebt de afwezigheidsassistent aangezet. Veel mensen gebruiken de afwezigheidsassistent om te laten weten dat ze tijdelijk niet aanwezig zijn. Helemaal prima, maar heb je wel een duidelijke en klantvriendelijke tekst?

Emojis in de nieuwsbrief

We zien ze nog wel eens voorbijkomen: nieuwsbrieven met daarin emojis. Maar let op: de wijze waarop emojis ondersteund worden hangt af van de e-mailclient, het besturingssysteem en de browser. Emojis zien er daarom niet altijd hetzelfde uit!

Waarom wordt de nieuwsbrief niet geopend?

Er wordt veel geschreven over e-mailmarketing: welke onderwerpregel is het beste, wanneer kan de nieuwsbrief het beste verstuurd worden en vooral wat is goede content? Wanneer dit allemaal uitgezocht en getest is, kan het toch nog gebeuren dat je niet tevreden bent over de resultaten: de nieuwsbrief wordt niet geopend. 

Wat is de essentie van een nieuwsbrief?

Ook deze paasdagen zag ik de nodige Paasnieuwsbrieven voorbijkomen: “U bent van harte welkom 2e Paasdag”. Begrijpelijk, het bedrijf is immers niet voor niets open. Wat ik alleen niet goed begrijp is dat lezers gemotiveerd worden om naar dit soort dagen te komen, terwijl zij in veel gevallen de maanden daarvoor niets hebben gehoord van dit bedrijf.

Facebook Posts en de nieuwsbrief combineren (deel 2)

Vorige week hebben we een artikel geschreven over het combineren van e-mailmarketing en Facebook en daarbij een voorbeeld gegeven hoe je dit zou kunnen aanpakken.

Een andere mogelijkheid om de twee te combineren is het actief promoten van je e-mailnieuwsbrief op Facebook.

Waarom e-mailmarketing en Facebook combineren?

E-mail heeft het hoogte conversiepercentage van alle digitale marketingkanalen. Hoewel we bijna allemaal klagen dat we te veel e-mails krijgen, gaan we wél door alle mails heen en verwijderen we de mails die niet interessant genoeg zijn. Dit kan niet gezegd worden van social media en advertenties,

Hoe promoot u uw App?

Tegenwoordig hebben veel dealerbedrijven een eigen App. Maar heeft u er wel eens over nagedacht hoe u deze onder de aandacht brengt bij uw klanten? Gebeurt dit überhaupt wel?

Is de inschrijfbutton op elke pagina aanwezig?

Het verzamelen van nieuwe e-mailadressen kan op verschillende manieren. Een van de mogelijkheden is het plaatsen van een inschrijfbutton op uw website waarmee (potentiële) klanten zich kunnen inschrijven voor uw nieuwsbrief.

Databasevervuiling: waarom gebeurt dit?

Nog regelmatig komen wij vervuilde databases tegen. Wanneer we kijken naar het veld ‘e-mailadres’ dan is het opvallend hoe slecht dit veld nog vaak wordt ingevuld. Een aantal voorbeelden:

Weet jouw klant wat je allemaal doet?

Onlangs was ik op bezoek bij een van mijn klanten. Tijdens het wachten vielen mij een aantal dingen op, waarvan ik niet wist dat zij dit deden. Mijn vraag was direct: “weet de klant dat jullie dit doen?”

Wie is de specialist in wat?

Onlangs was ik bij een autobedrijf waarvoor wij de e-mailnieuwsbrief zullen gaan maken. Ik wist dat zij al enige tijd zelf de nieuwsbrief maken, althans zij bedenken de artikelen en de websitebouwer maakt – in een gratis software programma – de nieuwsbrief.

Als je het zelf doet, zorg dan dat je het goed doet

Om te zien wat er zoal gebeurt op het gebied van e-mailmarketing, meld ik mij geregeld aan voor diverse nieuwsbrieven. De laatste tijd heb ik mij met name gericht op de bevestigingsmails. Hoe zien deze eruit en worden er überhaupt bevestigingsmails gestuurd?

Sponsoring en de nieuwsbrief

Het verzamelen van nieuwe e-mailadressen is belangrijk om je database op peil te houden en om kansen te creëren. Onlangs hebben wij bij onze klanten de lijst met 40 tips om meer e-mailadressen te verzamelen gelanceerd. Een van deze tips betreft sponsoring.

Waarom de nieuwsbrief en Google AdWords combineren?

Al vaker hebben we het gehad over het combineren van de nieuwsbrief met social media. Onlangs had ik een gesprek met een van onze klanten. Om meer traffic naar hun website te creëren, willen zij Google AdWords gaan toevoegen.

LinkedIn connecties en de nieuwsbrief

Ben je connected met je doelgroep? Zo ja, zorg dan dat je je LinkedIn connecties uitnodigt om lid te worden van je e-mailnieuwsbrief.

De 5 belangrijkste E-mail Marketing Statistieken

In de digitale wereld is e-mailmarketing trending. Maar wil je ook het succes van je e-mailnieuwsbrieven kunnen meten, dan moet je de Top 5 kennen.

Welk e-mailadres gebruiken als verzendadres?

Vanuit welk e-mailadres kunnen we de nieuwsbrief versturen? Deze vraag stellen wij altijd aan onze klant, als wij hun nieuwsbrief gaan verzorgen.

Afbeeldingen zeggen meer dan 1000 woorden

Daar kunnen we niet omheen. Binnen e-mailmarketing zijn er echter wel een aantal spelregels over het gebruik van afbeeldingen.

Niet te veel en niet te weinig

Eén van de meest gestelde vragen die we krijgen is: “Is het iedere maand versturen van een nieuwsbrief niet te veel?“ Ons antwoord hierop is: nee…!

5 Tips voor het maken van de beste onderwerpregel

Het eerste wat iemand in een e-mail ziet, is het onderwerp. Dit is je enige kans om de klant te overtuigen dat hij deze mail moet openen.

Planning, lukt dat bij u?

Onlangs heb ik een gesprek gehad met een autodealerbedrijf, waarin naar voren kwam dat het maken van een planning en vasthouden aan deze planning best een struikelblok is.

Wat je moet weten over lettertypes in de e-mailnieuwsbrief

Regelmatig krijgen wij het verzoek om het -eigen- lettertype van de importeur of het reclamebureau toe te passen in de e-mailnieuwsbrief. Hoewel we natuurlijk graag aan alle verzoeken tegemoetkomen, is dat in dit geval niet mogelijk.

Waarom dubbele opt-in gebruiken?

Bij een dubbele opt-in geeft de eigenaar van een e-mailadres toestemming voor het ontvangen van de nieuwsbrief. Wanneer hij/zij zijn e-mailadres op bijv. de website of via Facebook achterlaat, ontvangt hij vervolgens een mail

Waarom een preheader tekst?
Er is veel onderzoek gedaan over de onderwerpregel in een nieuwsbrief en hoe deze eruit zou moeten zien, maar over de preheader wordt weinig geschreven. Vaak zie je dat de preheader als volgt staat beschreven:

Hoe serieus neem je de klant?

“Schrijf je in voor onze nieuwsbrief”. Hoe vaak zie je dit staan op websites die je bezoekt? Maar wat gebeurt er dan? Uit onderzoek blijkt dat slechts 55% van de bedrijven ook daadwerkelijk een nieuwsbrief verstuurt. 

Nieuwsbrief nooit geopend? Wat nu?

Binnen e-mailmarketing wordt er veel gekeken naar de geopende e-mails. Echter, er blijft ook een groep lezers over die heeft de mail nooit geopend. Wat doet u hiermee? En waarom zou je hiernaar moeten kijken?

Staat u als dealer zelf aan het roer? Deel 2

We hebben er al eens eerder een artikel over geschreven, Staat u zelf aan het roer? Nu deel 2. Om direct maar te starten met een praktijkvoorbeeld.

Wat is je meest bezochte pagina?

Wat heeft een website nu met e-mailmarketing te maken, zou je misschien denken. In het antwoord hierop kan ik kort zijn: heel veel als het aankomt op het verzamelen van e-mailadressen.

Daarom is een DMS geen ESP

DMS en ESP zijn afkortingen die bijna iedereen wel herkent: DMS staat voor Dealer Management Systeem en ESP voor Electronic Stability Program. Dat klopt, maar in e-mailland staat ESP voor E-mail Service Provider.

Perfect Timing!

Ken je deze struggle: “Wanneer zal ik mijn nieuwsbrief versturen? Zal ik dit om 08.00 uur of om 21.00 uur doen?” En “Wanneer is de kans het grootst dat mijn klanten mijn nieuwsbrieven lezen?” Wij hebben goed nieuws voor je!

Staat u zelf aan het roer? Deel 1

Wie staat er aan het roer van uw bedrijf? Als het goed is, bent u dat zelf. Maar als het op het gebied van e-mailmarketing aankomt, lijkt dit vaak de importeur te zijn.

Mailadressen van Marktplaats?

Onlangs kwamen wij het volgende mailadres tegen in een e-maildatabase van een autobedrijf: b.1c3p8oqlqajl4@mail.marktplaats.nl.

Features BoxFeatures Box

Shortcodes

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

NEEM CONTACT OP METNEEM CONTACT OP MET

FRANS DE HOYER

KOM IN CONTACT

Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Heeft u een vraag over e-mail marketing of wilt u
graag een afspraak maken? Neem dan contact met ons op .

Telefoon

+31650620606

Nieuwsbrief ontvangen

Mis niets, meld u hier aan

CONTACT OPNEMEN

Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven

WAT WIJ DOENWAT WIJ DOEN

E-MAIL MARKETING AUTOMATION VOOR UW BEDRIJF

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor uw bedrijf. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

E-MAIL

Hoe blijft u in contact met uw klanten? Wilt u als bedrijf meer traffic en omzet? Zonder dat u er veel werk aan heeft en vooral zonder grote investeringen?

 

> Lees verder

DE REDEN

Wij begrijpen dat het voor u vaak een hele klus is om een e-mailnieuwsbrief zelf op te stellen. Dit kan vanwege verschillende redenen: u heeft er de tijd niet voor, geen affiniteit met e-mail marketingsystemen, of u wilt gewoon dat het werkt zonder dat u er zelf iets aan hoeft te doen. Daarom nemen wij u het werk uit handen.

Nieuwsbrief opstarten?

Neem dan contact op met Frans de Hoyer eigenaar van GW Management. Graag maak ik een afspraak met u om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.

 

> Neem contact op

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
Dat 47% van de nieuwsbrief ontvangers de e-mail nieuwsbrief opent alleen op basis van het onderwerp.
Dat 68% de e-mail nieuwsbrief als spam aanmerkt puur op basis van op het onderwerp
Dat 99,3% nooit op het linkje klikt: bekijk de e-mail online. Zorg dat uw preheader maximaal wordt gebruikt.
Dat 45% van de bedrijven niets meer van zich laten horen na aanmelding van de e-mail nieuwsbrief.

Samenvatting e-mail marketingSamenvatting e-mail marketing

  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    uniek openingspercentage
  • 0%
    afleveringspercentage
  •  Ontwerp Lay-out en content
  •  E-Mails verzamelen Inschrijfmodules
  •  Combineren Alle tools die beschikbaar zijn
  •  Leads generen Zodat u verder kunt
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1991, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. 

GW MANAGEMENT

Content

Wij verzorgen de content voor in uw e-mail nieuwsbrief. Uiteraard is uw input ook welkom, dit wordt meegenomen in de e-mail nieuwsbrief.

Landingspagina’s

Geen mogelijkheid om een landingspagina te maken? Geen probleem dat is een standaard dienst. Denk aan inschrijfformulier voor een event.

Perfecte tijdstip

Op het juiste tijdstip de nieuwsbrief afleveren. Is dat om 8.00 uur of is dat om 19.00? Dat is per ontvanger verschillend.
Dus niet als bulk om 17.00.

E-Mail adressen

Door het inrichten van diverse inschrijfmodules worden nieuwe e-mailadressen verzameld. Dit doen we via uw website én via Social media.

Leadgeneratie

Uiteindelijk moet een e-mail nieuwsbrief ook leads of contacten opleveren. Dat doen we o.a. door “wat is mijn auto waard”.

Automatiseren

Data optimalisatie, welke informatie is interessant? Tags en scores worden toegekend. Binnen 48 uur niet geopend? Dan wordt de nieuwsbrief nogmaals verstuurd.

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor uw bedrijf. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

Blijf op de hoogte en ontvang op de laatste dag van de maand onze nieuwsupdate in je mailbox en blijf zo op de hoogte over E-mail Marketing Automation uw bedrijf. We plaatsen 2-3 artikelen per keer in de update.

Meer overMeer over

FRANS DE HOYER
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is eigenaar van GW Management. In 2007 heeft hij GW Management opgestart met als doel auto(dealer)bedrijven te ondersteunen op het gebied van e-mailmarketing in combinatie met social media en websites. 

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1990, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. In september 2007 is hij voor zichzelf begonnen en heeft hij GW Management opgericht.

Wilt u starten met de e-mail nieuwsbrief i.c.m. Marketing Automation, een afspraak maken of een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Voorbeelden zien van de e-mail nieuwbrieven, klik hier

GW MANAGEMENT

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    Uniek openingspercentage
  • 0%
    Afleveringspercentage

Resultaten

01/9/07 - heden2007 - heden

Eigenaar GW Management

E-mail marketing Automation uw bedrijf. Het volledig verzorgen van e-mail marketing voor uw bedrijf.

06/6/06 - 1/9/072006 - 2007

PON AUTOMOTIVE

Occasionmanager voor alle merken binnen PON

01/1/04 - 6/6/062004 - 2006

OCCASION MANAGER

Van Dorst Automotive. Verantwoordelijk voor het gehele occaisonbeleid.

01/6/98 - 1/1/041998 - 2004

OCCASION MANAGER/TRAINER

CRM Used Car management. Dealer ondersteuning op het gebied van Occasion management en geven van trainingen (Taxatie – Management trainingen)

01/9/91 - 1/6/981991 - 1998

VERKOPER NIEUW EN OCCASIONS

Gestart bij Van Beijnum als verkoper, vervolgens bij de ZAM in Zeist occasion verkoper en een jaar bij Volvo Verkerk verkoper nieuw en occasions.

BlogBlog

E-MAIL MARKETING AUTOMATION
De nieuwsbrief is verstuurd en dan…

Dan begint het wachten op de resultaten. Je ziet vervolgens dat maar 20% – 25% de nieuwsbrief heeft geopend, wat geheel volgens het landelijk gemiddelde is. Toch baal je hier van.

Een roepende in de woestijn

Zoals je wellicht weet, maken wij e-mailnieuwsbrieven voor auto (dealer)bedrijven. Maar naast het maken van nieuwsbrieven, ben ik zelf ook lid van verschillende e-mailnieuwsbrieven. Van de een krijg ik met vaste regelmaat de nieuwsbrief en van de ander zie ik nooit wat.

Occasions in de e-mailnieuwsbrief

Regelmatig zie ik occasions staan in de e-mailnieuwsbrieven van de bedrijven die ik volg. Prima om deze in de nieuwsbrief te zetten, maar wat mij wel opvalt is hoe de occasion vaak omschreven staat. Zie dit voorbeeld:

De 5 belangrijkste E-mail Marketing Statistieken

In de digitale wereld is e-mailmarketing trending. Maar wil je ook het succes van je e-mailnieuwsbrieven kunnen meten, dan moet je de Top 5 Belangrijkste E-mailmarketing Statistieken kennen. Een overzicht en een korte uitleg van de Top 5:

Ook voor e-mailnieuwsbrieven geldt: less is more

Letterlijk betekent dit: “minder is meer”, of ook wel “hoe simpeler, hoe beter”. Binnen e-mailmarketing wordt hier weinig over nagedacht lijkt het wel.

We willen het allemaal maar…, deel 2

Onlangs heb ik een artikel geschreven over het gebruik van de verschillende social media platforms door bedrijven, en dan met name Apps. Dit keer wil ik stilstaan bij het gebruik van Facebook, LinkedIn en Instagram. Al deze platforms worden ingezet door autobedrijven en dealerbedrijven. Waarom eigenlijk?

Kansen creëren door te combineren

Dit keer schrijf ik eens niet over e-mailmarketing, maar over LinkedIn. En dan met name over het LinkedIn profiel, dus het visitekaartje van jezelf (en uiteindelijk ook van het bedrijf).

We willen het allemaal, maar…

Een app, Instagram, Facebook, alle verkopers een LinkedIn profiel én een super website. We willen (en meestal ook hebben) ze allemaal, maar vaak gaat het ook mis. Waarom? De verschillende platforms worden niet goed gebruikt.

Kan de klant zich gemakkelijk aanmelden?

Zoals altijd, ga ik bij dealerbedrijven actief op zoek of ik mij kan aanmelden voor de nieuwsbrief. Zo ook deze keer. Ik werd getriggerd doordat het bedrijf mij ging volgen op Instagram.

Hoe toegankelijk is je e-mailnieuwsbrief?

Er wordt veel geschreven over e-mailmarketing. Maar hoe zit het eigenlijk met de toegankelijkheid van e-mailnieuwsbrieven? Geen lezer zit te wachten op ellenlange teksten, een vreemde uitlijning en allerlei ‘toeters en bellen’ in de nieuwsbrief.

Goede content, hoe komen jullie daaraan?

Deze vraag wordt ons vaak gesteld op het moment dat we in gesprek zijn met een potentiële klant. Eigenlijk is het niet zo moeilijk om aan goede content voor je nieuwsbrief te komen. Er zijn verschillende manieren om aan interessante items te komen.

Hoe ‘zwaar’ mag een e-mailnieuwsbrief zijn?

Het is belangrijk ervoor te zorgen dat je e-mailnieuwsbrief niet te groot is als deze verstuurd wordt. Zo breekt bijvoorbeeld Gmail in een aantal gevallen de e-mail af wanneer deze groter is dan 115kB.

Terugblik E-mail Summit 2018

Een keer per jaar vindt in juni het congres ‘E-mail Summit’ plaats waar de laatste trends en cases op het gebied van e-mailmarketing worden besproken tijdens diverse workshops. Uiteraard was ik ook dit jaar weer aanwezig om nieuwe ideeën op te doen en gedurende de dag heb ik verschillende punten opgeschreven die mij opvielen.

Planning en content, gaat dat samen?

Je zou zeggen dat dit goed samen zou moeten gaan. Immers, je hebt een planning en daar omheen creëer je content. En toch gaat het vaak mis: de content is er wel, maar de planning ontbreekt!

Maximaal rendement door samenwerken en combineren

Het lijkt tegenwoordig wel alsof er mensen zijn die echt álles kunnen en overal goed in zijn. Neem bijvoorbeeld een marketing medewerker van een autobedrijf. Er zijn medewerkers die het volgende allemaal kunnen:

Waarom opnieuw inschrijven AVG nieuwsbrief? Of is het een marketing truc?

En toen was 25 mei alweer voorbij… Op de dag zelf liep de mailbox werkelijk vol met e-mails over de nieuwe wetgeving AVG. Mails die gingen over de nieuwe privacy verklaring en wat we allemaal van de klant weten en wat we registreren, maar ook het verzoek “Meld u opnieuw aan voor de nieuwsbrief”. Bij dit laatste kan je je afvragen of dat wel nodig is.

We versturen minder e-mails

Databasevervuiling, daar hebben we het al vaker over gehad. We zien telefoonnummers, websiteadressen tot aan passwords toe in de databases. Nu gaan we alleen een stap verder. We versturen geen e-mailnieuwsbrief meer naar mensen die de nieuwsbrieven al langere tijd (maanden) niet geopend hebben en ook op deze manier in de database geregistreerd staan.

Wat staat er achter de afbeelding?

Je nieuwsbrief is verstuurd en klaar is het. Althans, dat denk je… Maar wist je dat 42% van de ontvangers ‘afbeeldingen downloaden’ uit heeft staan en dat er e-mail accounts zijn (zoals Gmail) die afbeeldingen downloaden standaard uit hebben staan?

Facebook berichten op de timeline

Even snel een Facebook bericht plaatsen is heel gemakkelijk. Dat is het grote voordeel, maar er zit ook een nadeel aan.

Onlangs was het 5 mei, Bevrijdingsdag, en veel bedrijven waren gesloten. Goede aanleiding om zo rond 3 – 4 mei een bericht te plaatsen, of misschien eerder wanneer het uitkomt. Maar wat is dan het nadeel? Wat gaat er mis?

Je komt het nog steeds tegen

Onlangs heb ik weer eens een ‘rondje’ websites gedaan van dealer- en autobedrijven. Dit keer heb ik vooral gekeken naar, u raadt het al, de mogelijkheid tot inschrijven voor de nieuwsbrief. Wat viel er op:

E-mailmarketing en SEO/SEA: kan dat elkaar versterken?

Bedrijven maken tegenwoordig volop gebruik van e-mailmarketing, wat een effectieve manier is om (potentiële) klanten te bereiken. Uiteraard zijn de klanten of websitebezoekers ook te bereiken middels andere online marketing kanalen, zoals Google AdWords (SEA) en Search Engine Optimization (SEO = zoekmachine optimalisatie). 

Wat gaat er vaak mis?
Stel je afwezigheidsassistent in, de vakanties komen eraan

Je gaat met vakantie en hebt de afwezigheidsassistent aangezet. Veel mensen gebruiken de afwezigheidsassistent om te laten weten dat ze tijdelijk niet aanwezig zijn. Helemaal prima, maar heb je wel een duidelijke en klantvriendelijke tekst?

Emojis in de nieuwsbrief

We zien ze nog wel eens voorbijkomen: nieuwsbrieven met daarin emojis. Maar let op: de wijze waarop emojis ondersteund worden hangt af van de e-mailclient, het besturingssysteem en de browser. Emojis zien er daarom niet altijd hetzelfde uit!

Waarom wordt de nieuwsbrief niet geopend?

Er wordt veel geschreven over e-mailmarketing: welke onderwerpregel is het beste, wanneer kan de nieuwsbrief het beste verstuurd worden en vooral wat is goede content? Wanneer dit allemaal uitgezocht en getest is, kan het toch nog gebeuren dat je niet tevreden bent over de resultaten: de nieuwsbrief wordt niet geopend. 

Wat is de essentie van een nieuwsbrief?

Ook deze paasdagen zag ik de nodige Paasnieuwsbrieven voorbijkomen: “U bent van harte welkom 2e Paasdag”. Begrijpelijk, het bedrijf is immers niet voor niets open. Wat ik alleen niet goed begrijp is dat lezers gemotiveerd worden om naar dit soort dagen te komen, terwijl zij in veel gevallen de maanden daarvoor niets hebben gehoord van dit bedrijf.

Facebook Posts en de nieuwsbrief combineren (deel 2)

Vorige week hebben we een artikel geschreven over het combineren van e-mailmarketing en Facebook en daarbij een voorbeeld gegeven hoe je dit zou kunnen aanpakken.

Een andere mogelijkheid om de twee te combineren is het actief promoten van je e-mailnieuwsbrief op Facebook.

Waarom e-mailmarketing en Facebook combineren?

E-mail heeft het hoogte conversiepercentage van alle digitale marketingkanalen. Hoewel we bijna allemaal klagen dat we te veel e-mails krijgen, gaan we wél door alle mails heen en verwijderen we de mails die niet interessant genoeg zijn. Dit kan niet gezegd worden van social media en advertenties,

Hoe promoot u uw App?

Tegenwoordig hebben veel dealerbedrijven een eigen App. Maar heeft u er wel eens over nagedacht hoe u deze onder de aandacht brengt bij uw klanten? Gebeurt dit überhaupt wel?

Is de inschrijfbutton op elke pagina aanwezig?

Het verzamelen van nieuwe e-mailadressen kan op verschillende manieren. Een van de mogelijkheden is het plaatsen van een inschrijfbutton op uw website waarmee (potentiële) klanten zich kunnen inschrijven voor uw nieuwsbrief.

Databasevervuiling: waarom gebeurt dit?

Nog regelmatig komen wij vervuilde databases tegen. Wanneer we kijken naar het veld ‘e-mailadres’ dan is het opvallend hoe slecht dit veld nog vaak wordt ingevuld. Een aantal voorbeelden:

Weet jouw klant wat je allemaal doet?

Onlangs was ik op bezoek bij een van mijn klanten. Tijdens het wachten vielen mij een aantal dingen op, waarvan ik niet wist dat zij dit deden. Mijn vraag was direct: “weet de klant dat jullie dit doen?”

Wie is de specialist in wat?

Onlangs was ik bij een autobedrijf waarvoor wij de e-mailnieuwsbrief zullen gaan maken. Ik wist dat zij al enige tijd zelf de nieuwsbrief maken, althans zij bedenken de artikelen en de websitebouwer maakt – in een gratis software programma – de nieuwsbrief.

Als je het zelf doet, zorg dan dat je het goed doet

Om te zien wat er zoal gebeurt op het gebied van e-mailmarketing, meld ik mij geregeld aan voor diverse nieuwsbrieven. De laatste tijd heb ik mij met name gericht op de bevestigingsmails. Hoe zien deze eruit en worden er überhaupt bevestigingsmails gestuurd?

Sponsoring en de nieuwsbrief

Het verzamelen van nieuwe e-mailadressen is belangrijk om je database op peil te houden en om kansen te creëren. Onlangs hebben wij bij onze klanten de lijst met 40 tips om meer e-mailadressen te verzamelen gelanceerd. Een van deze tips betreft sponsoring.

Waarom de nieuwsbrief en Google AdWords combineren?

Al vaker hebben we het gehad over het combineren van de nieuwsbrief met social media. Onlangs had ik een gesprek met een van onze klanten. Om meer traffic naar hun website te creëren, willen zij Google AdWords gaan toevoegen.

LinkedIn connecties en de nieuwsbrief

Ben je connected met je doelgroep? Zo ja, zorg dan dat je je LinkedIn connecties uitnodigt om lid te worden van je e-mailnieuwsbrief.

De 5 belangrijkste E-mail Marketing Statistieken

In de digitale wereld is e-mailmarketing trending. Maar wil je ook het succes van je e-mailnieuwsbrieven kunnen meten, dan moet je de Top 5 kennen.

Welk e-mailadres gebruiken als verzendadres?

Vanuit welk e-mailadres kunnen we de nieuwsbrief versturen? Deze vraag stellen wij altijd aan onze klant, als wij hun nieuwsbrief gaan verzorgen.

Afbeeldingen zeggen meer dan 1000 woorden

Daar kunnen we niet omheen. Binnen e-mailmarketing zijn er echter wel een aantal spelregels over het gebruik van afbeeldingen.

Niet te veel en niet te weinig

Eén van de meest gestelde vragen die we krijgen is: “Is het iedere maand versturen van een nieuwsbrief niet te veel?“ Ons antwoord hierop is: nee…!

5 Tips voor het maken van de beste onderwerpregel

Het eerste wat iemand in een e-mail ziet, is het onderwerp. Dit is je enige kans om de klant te overtuigen dat hij deze mail moet openen.

Planning, lukt dat bij u?

Onlangs heb ik een gesprek gehad met een autodealerbedrijf, waarin naar voren kwam dat het maken van een planning en vasthouden aan deze planning best een struikelblok is.

Wat je moet weten over lettertypes in de e-mailnieuwsbrief

Regelmatig krijgen wij het verzoek om het -eigen- lettertype van de importeur of het reclamebureau toe te passen in de e-mailnieuwsbrief. Hoewel we natuurlijk graag aan alle verzoeken tegemoetkomen, is dat in dit geval niet mogelijk.

Waarom dubbele opt-in gebruiken?

Bij een dubbele opt-in geeft de eigenaar van een e-mailadres toestemming voor het ontvangen van de nieuwsbrief. Wanneer hij/zij zijn e-mailadres op bijv. de website of via Facebook achterlaat, ontvangt hij vervolgens een mail

Waarom een preheader tekst?
Er is veel onderzoek gedaan over de onderwerpregel in een nieuwsbrief en hoe deze eruit zou moeten zien, maar over de preheader wordt weinig geschreven. Vaak zie je dat de preheader als volgt staat beschreven:

Hoe serieus neem je de klant?

“Schrijf je in voor onze nieuwsbrief”. Hoe vaak zie je dit staan op websites die je bezoekt? Maar wat gebeurt er dan? Uit onderzoek blijkt dat slechts 55% van de bedrijven ook daadwerkelijk een nieuwsbrief verstuurt. 

Nieuwsbrief nooit geopend? Wat nu?

Binnen e-mailmarketing wordt er veel gekeken naar de geopende e-mails. Echter, er blijft ook een groep lezers over die heeft de mail nooit geopend. Wat doet u hiermee? En waarom zou je hiernaar moeten kijken?

Staat u als dealer zelf aan het roer? Deel 2

We hebben er al eens eerder een artikel over geschreven, Staat u zelf aan het roer? Nu deel 2. Om direct maar te starten met een praktijkvoorbeeld.

Wat is je meest bezochte pagina?

Wat heeft een website nu met e-mailmarketing te maken, zou je misschien denken. In het antwoord hierop kan ik kort zijn: heel veel als het aankomt op het verzamelen van e-mailadressen.

Daarom is een DMS geen ESP

DMS en ESP zijn afkortingen die bijna iedereen wel herkent: DMS staat voor Dealer Management Systeem en ESP voor Electronic Stability Program. Dat klopt, maar in e-mailland staat ESP voor E-mail Service Provider.

Perfect Timing!

Ken je deze struggle: “Wanneer zal ik mijn nieuwsbrief versturen? Zal ik dit om 08.00 uur of om 21.00 uur doen?” En “Wanneer is de kans het grootst dat mijn klanten mijn nieuwsbrieven lezen?” Wij hebben goed nieuws voor je!

Staat u zelf aan het roer? Deel 1

Wie staat er aan het roer van uw bedrijf? Als het goed is, bent u dat zelf. Maar als het op het gebied van e-mailmarketing aankomt, lijkt dit vaak de importeur te zijn.

Mailadressen van Marktplaats?

Onlangs kwamen wij het volgende mailadres tegen in een e-maildatabase van een autobedrijf: b.1c3p8oqlqajl4@mail.marktplaats.nl.