Vorige week hebben we een artikel geschreven over het combineren van e-mailmarketing en Facebook en daarbij een voorbeeld gegeven hoe je dit zou kunnen aanpakken.
Een andere mogelijkheid om de twee te combineren is het actief promoten van je e-mailnieuwsbrief op Facebook. Via deze link vind je een praktisch overzicht van 31 verschillende ‘promotieteksten’ die je kan gebruiken op Facebook. Met deze verschillende berichten kondig je aan dat je nieuwsbrief binnenkort verstuurd zal worden, of meld je dat de nieuwsbrief inmiddels verstuurd is.
“Wanneer e-mailmarketing effectief gebruikt wordt, zal het je helpen om (terugkerende) klanten aan te trekken en van ‘service klanten’ ‘sales klanten’ te maken”.
Al deze berichten hebben als doel het verzamelen van nieuwe e-mailadressen. (Potentiële) klanten kunnen zich aanmelden voor je nieuwsbrief wanneer zij deze nog niet ontvangen. NB: Vermeld in je Facebook Post uiteraard de inschrijflink of button, zodat klanten zich gemakkelijk en snel kunnen aanmelden!
Uiteraard is dit ook goed te gebruiken op LinkedIn. Heb je vragen of opmerkingen, laat het ons weten!
Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven.