Inschrijfbutton op elke pagina

aanmelden-nieuwsbrief-door-gw-management-frans-de-hoyer

Het verzamelen van nieuwe e-mailadressen kan op verschillende manieren. Een van de mogelijkheden is het plaatsen van een inschrijfbutton op uw website waarmee (potentiële) klanten zich kunnen inschrijven voor uw nieuwsbrief. We zien de inschrijfbutton meestal wel op de diverse websites, maar vaak is deze verstopt óf de button staat ergens helemaal onderaan op de website. Ook is er in de meeste gevallen slechts één inschrijfbutton te vinden op de gehele website.

Waarom een inschrijfbutton op elke pagina?

Er wordt veel tijd en moeite gestoken in het maken van websites en landingspagina’s, maar de inschrijfbutton / link komt in veel gevallen niet in beeld. En dat is jammer, want hoe meer mensen zich inschrijven voor uw nieuwsbrief, hoe meer potentiële klanten u kunt bereiken en verleiden tot aankoop. Elke maand weer!

69% van de mensen schrijft zich in voor acties en aanbiedingen en 57% schrijft zich in om kennis op te doen.

Wanneer de klant zich inschrijft voor uw nieuwsbrief, is hij/zij geïnteresseerd en wil hij/zij graag door u op de hoogte gehouden worden. Uit onderzoek blijkt dat 69% van de mensen zich inschrijft om op de hoogte gehouden te worden over acties en aanbiedingen en 57% zich inschrijft om kennis op te doen. Een nieuwsbrief is een fantastisch medium om (potentiële) klanten te informeren over aantrekkelijke aanbiedingen en informatie en kennis te delen over uw merk of product!

Wilt u ook meer nieuwe e-mailadressen verzamelen en hierdoor nóg meer klanten bereiken, kijk dan eens kritisch naar uw website en beantwoord de onderstaande vragen:

  • Hoe snel komt de inschrijfbutton of inschrijflink voor de nieuwsbrief in beeld bij uw websitebezoeker?
  • Waar is de inschrijfbutton/ link geplaatst?
  • Op elke pagina van uw website?
  • Op elke landingspagina?
  • Is de button/link op uw website goed zichtbaar en uitnodigend genoeg voor potentiële klanten om zich in te willen schrijven?

NB: Nieuwe inschrijvers kunt u ook belonen, bied bijvoorbeeld extra inruilkorting, een miniatuur auto of….. De mogelijkheden hierin zijn ongekend!

Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief