Niet te veel en niet te weinig

Eén van de meest gestelde vragen die we krijgen is: “Is het iedere maand versturen van een nieuwsbrief niet te veel?“ Ons antwoord hierop is: nee…! Wanneer we alleen kijken naar het uitschrijfpercentage kunnen we concluderen dat het 1 keer per maand versturen van de nieuwsbrief zeker niet te veel is. Het gemiddelde uitschrijfpercentage ligt namelijk op slechts 0,9%, terwijl het openingspercentage gemiddeld op 39% ligt (=uniek openingspercentage, minimaal 1 keer geopend).

Zorg voor regelmaat, zodat uw klanten u niet vergeten

Belangrijker nog dan de frequentie van versturen, is de regelmaat. Het regelmatig versturen weerspiegelt de kwaliteit van uw bedrijf. U laat hiermee zien dat uw bedrijf in staat is om met regelmaat informatie te versturen. Daaruit blijkt uw betrouwbaarheid. Daarnaast blijft u ook TOM (Top Of Mind) bij uw klanten. Want hoe vaak heeft u nu daadwerkelijk contact met uw klanten…?

Snel inspelen op de actualiteiten

De winterbandenwissel, uitleg geven over… , de wintercheck, of bijvoorbeeld de maand erop de Top 5 van geconstateerde punten die niet in orde waren tijdens de wintercheck. Dit zijn slechts een paar voorbeelden van onderwerpen die je kan plaatsen in een e-mailnieuwsbrief. Naast de aftersales gerelateerde onderwerpen zijn er nog veel meer onderwerpen te plaatsen waarmee u uw expertise laat zien.

Niet te veel en niet te weinig

De vuistregel die we vaak tegenkomen op internet is om de nieuwsbrief maximaal één keer per week en minimaal één keer per maand te versturen. Vaker dan één keer per week kan irritatie oproepen bij uw klanten. Verstuurt u slechts één keer per twee maanden of per kwartaal, dan blijft u niet voldoende bij uw klanten onder de aandacht. Ze vergeten u tussen de ene en de andere nieuwsbrief. Hierdoor zullen uw (potentiële) klanten niet aan uw bedrijf denken wanneer ze op het punt staan tot aanschaf of het maken van een werkplaatsafspraak. En daarmee schiet het doel van de nieuwsbrief voorbij.

“Als je niet meer weet wanneer die komt, ga je hem ook niet missen”

Geen tijd of prioriteit?

Laat u de kans voorbijgaan om met een vaste regelmaat in contact te blijven met uw klanten, omdat er geen tijd voor is of omdat u het niet belangrijk vindt? Dat is jammer! Zeker gezien de cijfers zoals eerder aangegeven. De klant van tegenwoordig is voornamelijk online en wil ook online zijn of haar informatie ontvangen. Door maandelijks de e-mailnieuwsbrief te versturen blijft u online aanwezig en vooral zichtbaar.

We horen ook regelmatig: “ach die nieuwsbrief kan wel een maandje later” of “we hebben toch niets te melden, dus deze keer maar niet”. Wanneer we puur naar de cijfers kijken, zien we dat het uitschrijfpercentage hoger is bij onregelmatige verschijning en bij lage frequenties.

Door het maken en versturen van uw nieuwsbrief uit te besteden, zult u dit niet ervaren. Een strakke planning wordt gehanteerd en u kunt uw belofte aan uw klanten waarmaken. Immers, in de eerste nieuwsbrief en bij het inschrijven wordt aangegeven: “u ontvangt maandelijks onze nieuwsbrief”.

E-mailmarketing is de kracht van de herhaling. Er is voldoende goede content aanwezig, daar worden uw (potentiële) klanten alleen maar blij van. Uit ervaring weten we echter ook dat het bedenken en aanleveren van content voor veel bedrijven soms een hele uitdaging is. Gelukkig is het ons werk en hebben wij voldoende content voorhanden. We spelen in op de actualiteiten, zodat er elke maand een interessante nieuwsbrief verstuurd kan worden. Bekijk hier de voorbeelden[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Frans Hoyer | 23 november 2017

Leave a Reply

Features BoxFeatures Box

Shortcodes

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

NEEM CONTACT OP METNEEM CONTACT OP MET

FRANS DE HOYER

KOM IN CONTACT

Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Heeft u een vraag over e-mail marketing of wilt u
graag een afspraak maken? Neem dan contact met ons op .

Telefoon

+31650620606

Nieuwsbrief ontvangen

Mis niets, meld u hier aan

CONTACT OPNEMEN

Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven

WAT WIJ DOENWAT WIJ DOEN

E-MAIL MARKETING AUTOMATION VOOR UW BEDRIJF

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor Auto- en dealerbedrijven. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

E-MAIL

Hoe blijft u in contact met uw klanten? Wilt u als bedrijf meer traffic en omzet? Zonder dat u er veel werk aan heeft en vooral zonder grote investeringen?

> Lees verder

DE REDEN

Wij begrijpen dat het voor u vaak een hele klus is om een e-mailnieuwsbrief zelf op te stellen. Dit kan vanwege verschillende redenen: u heeft er de tijd niet voor, geen affiniteit met e-mail marketingsystemen, of u wilt gewoon dat het werkt zonder dat u er zelf iets aan hoeft te doen. Daarom nemen wij u het werk uit handen.

Nieuwsbrief opstarten?

Neem dan contact op met Frans de Hoyer eigenaar van GW Management. Graag maak ik een afspraak met u om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.

> Neem contact op

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
Dat 47% van de nieuwsbrief ontvangers de e-mail nieuwsbrief opent alleen op basis van het onderwerp.
Dat 68% de e-mail nieuwsbrief als spam aanmerkt puur op basis van op het onderwerp
Dat 99,3% nooit op het linkje klikt: bekijk de e-mail online. Zorg dat uw preheader maximaal wordt gebruikt.
Dat 45% van de bedrijven niets meer van zich laten horen na aanmelding van de e-mail nieuwsbrief.

Samenvatting e-mail marketingSamenvatting e-mail marketing

  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    uniek openingspercentage
  • 0%
    afleveringspercentage
  •  Ontwerp Lay-out en content
  •  E-Mails verzamelen Inschrijfmodules
  •  Combineren Alle tools die beschikbaar zijn
  •  Leads generen Zodat u verder kunt
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1991, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. 

GW MANAGEMENT

Content

Wij verzorgen de content voor in uw e-mail nieuwsbrief. Uiteraard is uw input ook welkom, dit wordt meegenomen in de e-mail nieuwsbrief.

Landingspagina’s

Geen mogelijkheid om een landingspagina te maken? Geen probleem dat is een standaard dienst. Denk aan inschrijfformulier voor een event.

Perfecte tijdstip

Op het juiste tijdstip de nieuwsbrief afleveren. Is dat om 8.00 uur of is dat om 19.00? Dat is per ontvanger verschillend.
Dus niet als bulk om 17.00.

E-Mail adressen

Door het inrichten van diverse inschrijfmodules worden nieuwe e-mailadressen verzameld. Dit doen we via uw website én via Social media.

Leadgeneratie

Uiteindelijk moet een e-mail nieuwsbrief ook leads of contacten opleveren. Dat doen we o.a. door “wat is mijn auto waard”.

Automatiseren

Data optimalisatie, welke informatie is interessant? Tags en scores worden toegekend. Binnen 48 uur niet geopend? Dan wordt de nieuwsbrief nogmaals verstuurd.

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor Auto- en dealerbedrijven. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

Blijf op de hoogte en ontvang op de laatste dag van de maand onze nieuwsupdate in je mailbox en blijf zo op de hoogte over E-mail Marketing Automation voor de automotive. We plaatsen 2-3 artikelen per keer in de update.

Meer overMeer over

FRANS DE HOYER
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is eigenaar van GW Management. In 2007 heeft hij GW Management opgestart met als doel auto(dealer)bedrijven te ondersteunen op het gebied van e-mailmarketing in combinatie met social media en websites. 

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1990, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. In september 2007 is hij voor zichzelf begonnen en heeft hij GW Management opgericht.

Wilt u starten met de e-mail nieuwsbrief i.c.m. Marketing Automation, een afspraak maken of een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Voorbeelden zien van de e-mail nieuwbrieven, klik hier

GW MANAGEMENT

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    Uniek openingspercentage
  • 0%
    Afleveringspercentage

Resultaten

01/9/07 - heden2007 - heden

Eigenaar GW Management

E-mail marketing Automation voor de Automotive. Het volledig verzorgen van e-mail marketing voor het auto(dealer) bedrijf.

06/6/06 - 1/9/072006 - 2007

PON AUTOMOTIVE

Occasionmanager voor alle merken binnen PON

01/1/04 - 6/6/062004 - 2006

OCCASION MANAGER

Van Dorst Automotive. Verantwoordelijk voor het gehele occaisonbeleid.

01/6/98 - 1/1/041998 - 2004

OCCASION MANAGER/TRAINER

CRM Used Car management. Dealer ondersteuning op het gebied van Occasion management en geven van trainingen (Taxatie – Management trainingen)

01/9/91 - 1/6/981991 - 1998

VERKOPER NIEUW EN OCCASIONS

Gestart bij Van Beijnum als verkoper, vervolgens bij de ZAM in Zeist occasion verkoper en een jaar bij Volvo Verkerk verkoper nieuw en occasions.

BlogBlog

E-MAIL MARKETING AUTOMATION
De 5 belangrijkste E-mail Marketing Statistieken

In de huidige digitale wereld is e-mailmarketing trending. Maar wil je ook het succes van je e-mailnieuwsbrieven kunnen meten, dan moet je tenminste de Top 5 belangrijkste E-mail Marketing Statistieken kennen.

Welk e-mailadres gebruiken als verzendadres?

Vanuit welk e-mailadres kunnen we de nieuwsbrief versturen? Deze vraag stellen wij altijd aan onze klant, als wij hun nieuwsbrief gaan verzorgen.

Afbeeldingen zeggen meer dan 1000 woorden

Daar kunnen we niet omheen. Binnen e-mailmarketing zijn er echter wel een aantal spelregels over het gebruik van afbeeldingen.

Niet te veel en niet te weinig

Eén van de meest gestelde vragen die we krijgen is: “Is het iedere maand versturen van een nieuwsbrief niet te veel?“ Ons antwoord hierop is: nee…!

Planning, lukt dat bij u?

Onlangs heb ik een gesprek gehad met een autodealerbedrijf, waarin naar voren kwam dat het maken van een planning en vasthouden aan deze planning best een struikelblok is.

Waarom dubbele opt-in gebruiken?

Bij een dubbele opt-in geeft de eigenaar van een e-mailadres toestemming voor het ontvangen van de nieuwsbrief. Wanneer hij/zij zijn e-mailadres op bijv. de website of via Facebook achterlaat, ontvangt hij vervolgens een mail

Waarom een preheader tekst?

Er is veel onderzoek gedaan over de onderwerpregel in een nieuwsbrief en hoe deze eruit zou moeten zien, maar over de preheader wordt weinig geschreven. Vaak zie je dat de preheader als volgt staat beschreven:

Hoe serieus neem je de klant?

“Schrijf je in voor onze nieuwsbrief”. Hoe vaak zie je dit staan op websites die je bezoekt? Maar wat gebeurt er dan? Uit onderzoek blijkt dat slechts 55% van de bedrijven ook daadwerkelijk een nieuwsbrief verstuurt. 

Daarom is een DMS geen ESP

DMS en ESP zijn afkortingen die bijna iedereen wel herkent: DMS staat voor Dealer Management Systeem en ESP voor Electronic Stability Program. Dat klopt, maar in e-mailland staat ESP voor E-mail Service Provider.

Nieuwsbrief nooit geopend? Wat nu?

Binnen e-mailmarketing wordt er veel gekeken naar de geopende e-mails. Echter, er blijft ook een groep lezers over die heeft de mail nooit geopend. Wat doet u hiermee? En waarom zou je hiernaar moeten kijken?

Features BoxFeatures Box

Shortcodes

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

E-Commerce

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Responsive Design

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Web Security

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

Creative Ideas

Minima maxime quam architecto quo inventore harum ex magni, dicta impedit.

NEEM CONTACT OP METNEEM CONTACT OP MET

FRANS DE HOYER

KOM IN CONTACT

Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Heeft u een vraag over e-mail marketing of wilt u
graag een afspraak maken? Neem dan contact met ons op .

Telefoon

+31650620606

Nieuwsbrief ontvangen

Mis niets, meld u hier aan

CONTACT OPNEMEN

Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven

WAT WIJ DOENWAT WIJ DOEN

E-MAIL MARKETING AUTOMATION VOOR UW BEDRIJF

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor Auto- en dealerbedrijven. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

E-MAIL

Hoe blijft u in contact met uw klanten? Wilt u als bedrijf meer traffic en omzet? Zonder dat u er veel werk aan heeft en vooral zonder grote investeringen?

> Lees verder

DE REDEN

Wij begrijpen dat het voor u vaak een hele klus is om een e-mailnieuwsbrief zelf op te stellen. Dit kan vanwege verschillende redenen: u heeft er de tijd niet voor, geen affiniteit met e-mail marketingsystemen, of u wilt gewoon dat het werkt zonder dat u er zelf iets aan hoeft te doen. Daarom nemen wij u het werk uit handen.

Nieuwsbrief opstarten?

Neem dan contact op met Frans de Hoyer eigenaar van GW Management. Graag maak ik een afspraak met u om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.

> Neem contact op

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
Dat 47% van de nieuwsbrief ontvangers de e-mail nieuwsbrief opent alleen op basis van het onderwerp.
Dat 68% de e-mail nieuwsbrief als spam aanmerkt puur op basis van op het onderwerp
Dat 99,3% nooit op het linkje klikt: bekijk de e-mail online. Zorg dat uw preheader maximaal wordt gebruikt.
Dat 45% van de bedrijven niets meer van zich laten horen na aanmelding van de e-mail nieuwsbrief.

Samenvatting e-mail marketingSamenvatting e-mail marketing

  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    uniek openingspercentage
  • 0%
    afleveringspercentage
  •  Ontwerp Lay-out en content
  •  E-Mails verzamelen Inschrijfmodules
  •  Combineren Alle tools die beschikbaar zijn
  •  Leads generen Zodat u verder kunt
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1991, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. 

GW MANAGEMENT

Content

Wij verzorgen de content voor in uw e-mail nieuwsbrief. Uiteraard is uw input ook welkom, dit wordt meegenomen in de e-mail nieuwsbrief.

Landingspagina’s

Geen mogelijkheid om een landingspagina te maken? Geen probleem dat is een standaard dienst. Denk aan inschrijfformulier voor een event.

Perfecte tijdstip

Op het juiste tijdstip de nieuwsbrief afleveren. Is dat om 8.00 uur of is dat om 19.00? Dat is per ontvanger verschillend.
Dus niet als bulk om 17.00.

E-Mail adressen

Door het inrichten van diverse inschrijfmodules worden nieuwe e-mailadressen verzameld. Dit doen we via uw website én via Social media.

Leadgeneratie

Uiteindelijk moet een e-mail nieuwsbrief ook leads of contacten opleveren. Dat doen we o.a. door “wat is mijn auto waard”.

Automatiseren

Data optimalisatie, welke informatie is interessant? Tags en scores worden toegekend. Binnen 48 uur niet geopend? Dan wordt de nieuwsbrief nogmaals verstuurd.

GW Management biedt full service E-Mail Marketing Automation voor Auto- en dealerbedrijven. Ons team vormt het verlengde van de marketingafdeling bij E-Mail Marketing Automation.

Blijf op de hoogte en ontvang op de laatste dag van de maand onze nieuwsupdate in je mailbox en blijf zo op de hoogte over E-mail Marketing Automation voor de automotive. We plaatsen 2-3 artikelen per keer in de update.

Meer overMeer over

FRANS DE HOYER
Meer weten over e-mail marketing, neem contact op met Frans de Hoyer

Frans de Hoyer is eigenaar van GW Management. In 2007 heeft hij GW Management opgestart met als doel auto(dealer)bedrijven te ondersteunen op het gebied van e-mailmarketing in combinatie met social media en websites. 

Frans de Hoyer is opgegroeid in de autobranche. Hij heeft in zijn tienerjaren in de werkplaats van het bedrijf van zijn ouders gestaan en heeft, na zijn opleiding aan de IVA in Driebergen in 1990, nieuwe en gebruikte auto’s van verschillende merken verkocht. In de periode 1998-2007 heeft hij gewerkt als Consultant, Trainer en Used Car Manager en heeft hij o.a. diverse trainingen gegeven bij en voor dealerbedrijven en importeurs. In september 2007 is hij voor zichzelf begonnen en heeft hij GW Management opgericht.

Wilt u starten met de e-mail nieuwsbrief i.c.m. Marketing Automation, een afspraak maken of een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Voorbeelden zien van de e-mail nieuwbrieven, klik hier

GW MANAGEMENT

Aantal klanten
0
# e-mails per jaar
0
Uniek geopend in %
0
Terugkerende klanten in %
0
  • 0%
    Bruto openingspercentage
  • 0%
    Uniek openingspercentage
  • 0%
    Afleveringspercentage

Resultaten

01/9/07 - heden2007 - heden

Eigenaar GW Management

E-mail marketing Automation voor de Automotive. Het volledig verzorgen van e-mail marketing voor het auto(dealer) bedrijf.

06/6/06 - 1/9/072006 - 2007

PON AUTOMOTIVE

Occasionmanager voor alle merken binnen PON

01/1/04 - 6/6/062004 - 2006

OCCASION MANAGER

Van Dorst Automotive. Verantwoordelijk voor het gehele occaisonbeleid.

01/6/98 - 1/1/041998 - 2004

OCCASION MANAGER/TRAINER

CRM Used Car management. Dealer ondersteuning op het gebied van Occasion management en geven van trainingen (Taxatie – Management trainingen)

01/9/91 - 1/6/981991 - 1998

VERKOPER NIEUW EN OCCASIONS

Gestart bij Van Beijnum als verkoper, vervolgens bij de ZAM in Zeist occasion verkoper en een jaar bij Volvo Verkerk verkoper nieuw en occasions.

BlogBlog

E-MAIL MARKETING AUTOMATION
De 5 belangrijkste E-mail Marketing Statistieken

In de huidige digitale wereld is e-mailmarketing trending. Maar wil je ook het succes van je e-mailnieuwsbrieven kunnen meten, dan moet je tenminste de Top 5 belangrijkste E-mail Marketing Statistieken kennen.

Welk e-mailadres gebruiken als verzendadres?

Vanuit welk e-mailadres kunnen we de nieuwsbrief versturen? Deze vraag stellen wij altijd aan onze klant, als wij hun nieuwsbrief gaan verzorgen.

Afbeeldingen zeggen meer dan 1000 woorden

Daar kunnen we niet omheen. Binnen e-mailmarketing zijn er echter wel een aantal spelregels over het gebruik van afbeeldingen.

Niet te veel en niet te weinig

Eén van de meest gestelde vragen die we krijgen is: “Is het iedere maand versturen van een nieuwsbrief niet te veel?“ Ons antwoord hierop is: nee…!

Planning, lukt dat bij u?

Onlangs heb ik een gesprek gehad met een autodealerbedrijf, waarin naar voren kwam dat het maken van een planning en vasthouden aan deze planning best een struikelblok is.

Waarom dubbele opt-in gebruiken?

Bij een dubbele opt-in geeft de eigenaar van een e-mailadres toestemming voor het ontvangen van de nieuwsbrief. Wanneer hij/zij zijn e-mailadres op bijv. de website of via Facebook achterlaat, ontvangt hij vervolgens een mail

Waarom een preheader tekst?

Er is veel onderzoek gedaan over de onderwerpregel in een nieuwsbrief en hoe deze eruit zou moeten zien, maar over de preheader wordt weinig geschreven. Vaak zie je dat de preheader als volgt staat beschreven:

Hoe serieus neem je de klant?

“Schrijf je in voor onze nieuwsbrief”. Hoe vaak zie je dit staan op websites die je bezoekt? Maar wat gebeurt er dan? Uit onderzoek blijkt dat slechts 55% van de bedrijven ook daadwerkelijk een nieuwsbrief verstuurt. 

Daarom is een DMS geen ESP

DMS en ESP zijn afkortingen die bijna iedereen wel herkent: DMS staat voor Dealer Management Systeem en ESP voor Electronic Stability Program. Dat klopt, maar in e-mailland staat ESP voor E-mail Service Provider.

Nieuwsbrief nooit geopend? Wat nu?

Binnen e-mailmarketing wordt er veel gekeken naar de geopende e-mails. Echter, er blijft ook een groep lezers over die heeft de mail nooit geopend. Wat doet u hiermee? En waarom zou je hiernaar moeten kijken?