Waarom berichten posten op Google Mijn Bedrijf?

Google-My-Business

Plaats je op Google Mijn Bedrijf ook korte berichten? Superhandig, goed voor je ranking. Ranking is de positie op Google.

Waarom berichten posten op Google Mijn Bedrijf?

Plaats je op Google Mijn Bedrijf ook korte berichten? Superhandig, goed voor je ranking. Ranking is de positie op Google, en direct te zien voor de Google zoeker. Echt een aanrader dus!

Plaats je nog geen berichten op Google Mijn Bedrijf? Graag leg ik je uit waarom het toch echt een aanrader is, wat je zoal kunt posten en hoe het posten werkt. 

In dit artikel heb ik het over Google Mijn Bedrijf, maar inmiddels is de naam veranderd in Google Business Profile. Voor de duidelijkheid gebruik ik nu nog even de oude term Google Mijn Bedrijf. In het Engels ook wel Google My Business of afgekort GMB.

Waarom gebruikmaken van Google Mijn Bedrijf?

Uiteraard bepaal je zelf of je het gebruikt of niet, maar op basis van de resultaten kunnen we het plaatsen van posts (korte berichten) wel sterk aanraden. Google Posts is een snelle en handige manier om informatie te delen met iemand die via Google zoekt naar jouw bedrijf. 

Die info deel je natuurlijk ook via je website en social media, maar vooral op social media is die info vluchtig en snel weer weg. Op GMB zijn deze posts langer en voor iedere bezoeker te zien. Dit is veel laagdrempeliger dan je site of Instagram account bezoeken. En laagdrempelig, dat is toch wel hét woord van de dag.

Het posten op GMB doet dus veel voor je ranking. Met name voor lokale SEO werkt het heel goed. Maak je veel gebruik van posts op GMB, dan ziet Google je als een bedrijf dat relevante informatie deelt en zo word je gezien als een lokale autoriteit. Altijd goed! Ook het trekken van bezoekers naar je site is natuurlijk weer goed voor het algoritme en dus je vindbaarheid. Het is een vliegwiel dat in beweging komt.

Wat kun je allemaal plaatsen op Google Mijn Bedrijf? 

Uiteraard een persbericht, maar ook een vacature, een actie, of verwijzen naar een webpagina en zelfs het aankondigen van een evenement. Veel mogelijkheden dus, waar voor ieder bedrijf wel kansen liggen.

Je berichten blijven tegenwoordig 6 maanden te zien en niet meer 1 week, zoals voorheen. Let dus wel op dat wat je plaatst actueel is. Als het niet meer actueel is, zoals bijv. een seizoensgebonden aanbod, haal het bericht dan weg.

En vergeet niet een Call To Action toe te voegen! Je wilt natuurlijk wel dat je lezer een vervolgstap zet na het lezen van je bericht. Een knop om naar dat specifieke product in je webshop te gaan, om het persbericht verder te lezen of om direct contact op te nemen, begeleid de lezer naar de gewenste actie. 

Hoe plaats je berichten op Google Mijn Bedrijf?

Dat gaat heel simpel. Log in op google.com/business/, klik links op Berichten of Post (in het Engels) en voeg een afbeelding en tekst toe van max. 300 woorden. Je kan het bericht, zoals eerder beschreven, dus koppelen aan bijvoorbeeld je evenement. Vergeet dus niet die Call To Action toe te voegen! Dat laatste is zeker van belang om te doen.

Voor onze klanten waarvan wij de website beheren en toegang hebben tot Google Mijn Bedrijf doen wij dit standaard. We zien de bezoekers dan ook via Google Mijn Bedrijf binnenkomen!

PS. Maak je gebruik van WordPress dan kan het ook geautomatiseerd worden middels een handige tool.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief