Onlangs was ik op bezoek bij een van mijn klanten. Tijdens het wachten vielen mij een aantal dingen op, waarvan ik niet wist dat zij dit deden. Mijn vraag was direct: “weet de klant dat jullie dit doen?”
Hoogstwaarschijnlijk niet, de klant komt immers niet elke dag langs. Daarnaast staat het niet op de website, wordt er geen melding van gemaakt op social media en heeft men het ook niet doorgegeven om in de nieuwsbrief te plaatsen.
Hoe kan dit?
Eigenlijk is het antwoord hierop heel simpel: men is er gewoon niet mee bezig. De waan van de dag zorgt ervoor dat je niet even rustig gaat zitten om te kijken wat er allemaal is en waar je allemaal mee bezig bent. Wie is hiervoor verantwoordelijk? En hoe maak je dit kenbaar bij je klanten?
Hoe kan je hier nu structuur aan geven?
Heel eenvoudig (en mijn klant gaat dit nu ook doen): maak een Excel lijst en zet alles wat je tegenkomt in deze lijst. Dus van A(anhangerverhuur) tot Z(omerbanden).
Stel je eens voor dat er 45 onderwerpen op de lijst staan, dan heb je voor een heel jaar content op de website, social media en voor in de nieuwsbrief. Als dat ook nog eens gecombineerd wordt dan maak je optimaal gebruik van de tools die zowel offline als online aanwezig zijn!
Staat alles wat jij doet op je website? En laat je het ook zien via de e-mailnieuwsbrief? Het is namelijk best jammer als er veel geld geïnvesteerd wordt in nieuwe en moderne apparatuur en de klant weet dit niet!
Bekijk hier onze voorbeeld nieuwsbrieven.