Vanuit welk e-mailadres kunnen we de nieuwsbrief versturen? Deze vraag stellen wij altijd aan onze klant, als wij hun nieuwsbrief gaan verzorgen. Het antwoord hierop is dan meestal: “Doe maar vanuit info@ of anders maken we wel een Nieuwsbrief@ adres aan”. Maar welk verzendadres behaalt eigenlijk de hoogste score?
We hebben dit uitgezocht op basis van een jaar lang e-mailnieuwsbrieven versturen. In totaal hebben wij 2,34 miljoen e-mails verstuurd en gekeken naar het openingspercentage. De volgende e-mailadressen hebben wij bekeken:
- info@
- overige@ (dit kan zijn marketing, welkom, verkoop, autobedrijf, magazijn)
- nieuwsbrief@
- klantencontact@
- administratie@
- naam van de persoon@
Het blijkt dat het e-mailadres met daarin de naam van een persoon het hoogst scoort, namelijk 41,6%. Het laagst scoort administratie@. Het is ook wel logisch, want hoe persoonlijker je de mail maakt, hoe groter het vertrouwen is bij de ontvanger.
Nieuwsbrief@ en klantencontact@ scoorden nagenoeg gelijk met een openingspercentage van 39,9% en 39,6%. Info@ scoorde 39,1% en overige@ 40,4%. Vooral bij de laatste is het goed testen welk verzendadres het beste werkt. Dit is uiteraard in een A,B,C test goed te meten.
Hoe meer herkenning het e-mailadres geeft, hoe hoger het openingspercentage!